Algemeen
- Het opmaakformaat dient te zijn: 1920 x 1080 pixels, in een verhouding van 16:9. Plaats je er ook tekst bij? Houd dan rekening met een marge van 100 pixels.
- Je reclameboodschap is kort in beeld. Een eenvoudige opzet is daarom het meest effectief. Gebruik alleen de belangrijkste informatie zoals naam, logo, adres, slogan en een illustratie.
Telefoonnummers en QR-codes kun je beter niet plaatsen. - Heb je al een reclame-uiting gemaakt voor een ander kanaal? Vraag dan de bestanden op bij de drukkerij of het reclamebureau die deze heeft gemaakt. Dit geldt ook voor logo’s. Zo krijg je de beste kwaliteit op het scherm.
Programma’s of grafische software
- Een uitgebreide lijst van programma’s en software vind je op www.cinefox.nl.
- Deze bestanden zijn niet geschikt om aan te leveren: Microsoft Word, Excel, Publisher, WordPerfect of PowerPoint. Dit geldt ook voor internetbestanden, deze hebben een te lage resolutie. Ook aanleveren via Windows Live is geen optie.
- Wil je bewegend materiaal (filmbestand) aanleveren? Gebruik dan bestandsformaten zoals Quicktime movie, mpeg 4 of WMV. Leer deze in een hoge kwaliteit aan, het liefst zonder compressie. We ontvangen graag een bestand met 25 beelden per seconde dat exact zolang duurt als afgesproken. Het opmaakformaat is: 1920 x 1080 pixels, in een verhouding van 16:9. Geluid is niet mogelijk.
Aandachtspunten voor de verschillende programma’s
Algemeen
- Werk in RGB-modus, zodat de kleuren op het scherm juist weergegeven worden.
- Geef alle bestanden een extensie mee, bijvoorbeeld: EPS, TIF, JPG.
- Gebruik in de benaming geen vreemde karakters, zoals: zoals: #, @, “.
Adobe Illustrator
- Vermijd het gebruik van geïmporteerde bestanden. Lever deze mee als ze toch nodig zijn!
- Zet tekst bij voorkeur om in lettercontouren.
Adobe Photoshop
- Gebruik uitsluitend EPS, TIFF, PSD of JPG (hoogste kwaliteit)
Los aangeleverd beeldmateriaal
Zorg voor een resolutie van 300 ppi bij een formaat van 16 x 9 cm.
Aanlevering fonts
- Lever altijd de gebruikte lettertypen aan. Ook als je tekst in lettercontouren hebt omgezet. Zo kunnen we later eventuele correcties uitvoeren. Kun je het lettertype niet aanleveren? Geef dan de naam van het lettertype door. Wanneer wij dit lettertype niet hebben, gebruiken we een ander lettertype dat qua stijl het best overeenkomt.
- Per lettertype een complete lettermap aanleveren.
- Controleer of alle fonts zijn meegeleverd
Aanleveren van digitaal materiaal
- Aanleveren per e-mail heeft onze voorkeur.
- De e-mail mag niet groter zijn dan 10 Mb. Je kunt daarbij een Pdf-bestand aanleveren zodat wij kunnen controleren of er niets ontbreekt. Je kunt bestanden mailen naar traffic@cinefox.nl.
- Zijn de bestanden groter dan 10 Mb? dan kun je ze versturen via WeTransfer: http://cinefox.wetransfer.com.
- Ook kun je bestanden aanleveren via CD-rom, DVD (uitsluitend data), alle soorten memory cards, USB-stick. Vermeld altijd je klantnaam en kenmerk.USB-stick.
Vermeld altijd uw klantnaam en/of kenmerk! - DVD-Video (de “ouderwetse” DVD) is kwalitatief ongeschikt om te gebruiken als beeldvullend materiaal. Gebruik deze alleen voor inzetjes!
Aanlevering van analoog materiaal
Wanneer je geen digitaal materiaal aan kunt leveren, mag je analoog materiaal toe te sturen.
- Wanneer je geen digitaal materiaal kunt aanleveren, mag je analoog materiaal toesturen. Zorg ervoor dat dit duidelijk en leesbaar materiaal is. Denk hierbij aan briefpapier op A4 formaat, een visitekaartje of full colour foldermateriaal. Ander materiaal is meestal onvoldoende. Bij twijfel kun je contact met ons opnemen.
- Fotoafdrukken: glanzend van het formaat 13 x 18 cm. De foto’s mogen niet beschadigd of gevouwen zijn en moeten vrij zijn van vingerafdrukken en stof! Gebruik geen paperclips, nietjes en dergelijke om afdrukken in de foto te voorkomen
Kwaliteitscontrole
Als bij de ingangscontrole of op een later tijdstip blijkt dat er onvolkomenheden zijn, nemen wij contact met je op. Het is belangrijk dat wij weten wie we kunnen bereiken om snel te kunnen handelen. Dit geldt ook voor contact met reclamebureaus. Vermeld altijd je klantnaam en de contactpersoon voor het reclamebureau. Zo kunnen wij je snel van dienst zijn én kwaliteit leveren!